Pouť do Santiaga de Compostela 2010

[04.07.2013]
Santiago de Compostela, je poutní místo ve Španělsku jehož cílem je katedrála, kde jsou uloženy ostatky svatého Jakuba. Vykonat tuto pouť mě lákalo hned po přečtení knihy Paulo Coelha Poutník - Mágův deník.

Cestu jsem naplánoval v prosinci roku 2009, koupil jsem levnou letenku do Paříže, na letiště Beauvais (to jsem ale netušil, že je to zhruba 80km od Paříže)

1. den (pondělí 5.7.2010)

Odletěl jsem z Prahy v 6:05 společností WIZZAIR na letiště BEAVAIS asi 80km na Paříží (cesta trvala něco málo přes hodinu). Protože jsem byl děsně unavenej zarezervoval jsem si ještě v Praze na letišti hotel asi 30km od letiště. Po přistání jsem zjišťoval možnosti jak se dostat dostat do hotelu, ale nechtělo se mi platit 40EUR za taxi, tak jsem se rozhodl jít pěšky. Už ukazatel vzdálenosti na mapě v délce 10km, který se na cestu do hotelu vešel 3x mě měl varovat a když jsem ušel asi půl centimetru z 30cm na mapě, došlo mi, že pěšky se tam dnes nedostanu. Sednul jsem si na autobusové zastávce a čekal na autobus.

Za pár minut u zastávky zastavil pán v autě (což bylo štěstí, protože když jsem koukal na mapu kam až ten autobus jede, tak by mi ubyly jen další 2cm - a bůhví, jestli správným směrem :) a vysvětlil mi, že se dá jet stopem, no moc jsem mu nerozuměl, protože angličtina mi moc nešla, ale nakonec jsme se nějak dohodli a odvezl mě na místo, kde se dalo stopovat k hotelu.

To, že jsem potkal tohoto člověka, který mě upozornil, že je možné jezdit po Francii stopem, zásadně změnilo některé události, které mě cestou potkali.

Asi hned 2. auto zastavilo. Člověk který mi zastavil jel do práce a naštěstí kolem mého hotelu, za pár minut jsem tam byl. V hotelu jsem si lehnul a hned usnul. Na letiště jsem šel totiž ráno bez spaní, protože jinak bych určitě zaspal :) Vstal jsem někdy kolem druhý odpoledne a vyrazil koupit jídlo. Došel jsem až na nádraží, kde jsem zjistil cenu vlaku do Paříže. Na recepci jsem si zjistil, jak se připojit k internetu a stahnul jsem si mapy a navigaci po Francii, což mi další dny hodně pomohlo.

Váhal jsem jestli mám přespat a dál jet až druhý den, ale nakonec jsem se rozhodl, šetřit čas (což se nakonec neukázalo jako dobrý nápad - i když to opět přispělo k novým možnostem, které během cesty přišly) a jel jsem do Paříže ještě ten večer.

Zajel jsem se ještě ve zbylém čase podívat na Eiffelovku. Ve 23:10 měl jet vlak do Saint-Jean-de-Luz. Na nádraží jsem přijel po 22 hodině a fronta na lístky byla nekonečná. Naštěstí jsem se na řadu dostal už před 23 hodinou, ovšem lístek neměli. Vlak byl totálně vyprodaný - průšvih. Neměl jsem ubytování, metro už nejezdilo, původní ubytování asi 100km daleko, vyjel jsem s penězma, aby mi tak akorát vyšli než mi přijde výplata, tak jsem jako první zkusil kolik by stálo taxi do hotelu. Mělo mě varovat, že taxikář mi moc nerozumí, ukázal jsem mu mapu i adresu hotelu, ale byl to totální debil a zavezl mě na nějaký nesmyslný místo a ukazoval na navigaci, že je to ono, protože navigace ho tam navedla. Křičel na mě, a byl totálně mimo. Naštěstí mě pak odvezl zpátky do Paříže, protože v tu chvíli jsem neměl vůbec potuchy kde vlastně jsem. Celkem mě tenhle výlet stál jako celá noc v hotelu kolem 100EUR.

V Paříži jsem si vzal jinýho taxíka, ale až druhýho, protože ten první zase neuměl anglicky ani pípnout, poučení bylo dostatečný. Nechal jsem se zavézt do nějakého levného hotelu a navrhnul jsem IBIS, což bylo jen pár bloků. Byl jsem rád, že mám kde přespat, protože jsem byl strašně unavenej.

2. den (úterý 6.7.2010)

Když jsem se ráno probudil, bylo po desátý, ale snídani jsem tak nějak stihnul. Naházel jsem do sebe rychle 2 croasanty s máslem a chrstnul do sebe pomerančový a jablečný juice a šel hledat free internet, což nebylo tak snadný, protože v tý době bylo ve Francii zakázaný mít nezabezpečený WiFi signál. Naštěstí ne všichni to umí nastavit, takže před hotelem jsem nějaký našel a hledal možnosti jak se dostat do Saint-Jean-de-Luz. Vzhledem k tomu, že většinu peněz na vlak jsem utratil za hotel a noční prohlídku Paříže a okolí v taxíku, rozhodnul jsem se jet stopem.

Když mi na recepci ukázali kde najdu metro, zjistil jsem, že je to to samé metro na které jsem včera přijel vlakem od letiště, protože bylo na stejném místě jako vlakové nádraží. Celkem náhoda :)

A další náhoda, že metro jelo přesně tam kam jsem potřeboval a to bez přestupů. Chvilku jsem to studoval, ale nakonec rozhodnutí, jet na konečnou stanici s názvem d'Orleans s předpokladem, že do Orleans se nejlépe dostanu odsud bylo správné.

Šel jsem dle navigace na výpadovku, ale nikdo nestavěl asi 30 minut, tak jsem šel na jiné místo. Docela jsem si dal, protože bylo strašný vedro a další možnost jak se dostat k dálnici byla vzdálená asi 6-8km. Zastavilo ale už asi 3 auto a nějakej človíček co jel do práce do Orleans mě vzal před Orleans na pumpu, kde jsem si došel na záchod, doplnil energii a tekutiny a stopoval dál na Bordeaux.

Stopoval jsem asi od 16 hodin a stál jsem tam asi hodinu, a když už jsem to vzdával a říkal si, že dám šanci posledním 3 autům, které jsem viděl přijíždět od pumpy, tak hned první zastavilo a pán mě vzal až do Bordeaux. Cestou jsem usoudil, že bude lepší jet vlakem zbytek cesty než večer začít stopovat. Měl mobil s internetem a tak mi dokonce zjistil, že vlak jede ve 21:06 a navigace ukazovala, že přijedeme ve 20:40. Stihli jsme to a mám pocit, že ty 4 hodiny bez zastávky jel jenom kvůli mě abych to stihnul.

Povedlo se to a po dvou hodinách asi ve 22:30 jsem dorazil do St. Jean de Luiz. Hledal jsem v navigaci Best western, nebo Ibis hotel, ale nenašel jsem nic (v záznamu v deníku to mám zapsané takto 'ale našla tak ho*no') dál záznam nechápu 'což mi potvrdila i další den'. Protože jen jsem vylezl z nádraží, které je kousek od moře, tak jsem hned viděl Best western hotel a okamžitě s myšlenkami na včerejší průšvih (čti pr*ser) v Paříži jsem se okamžitě ubytoval a poučený z mých brzkých vstávání tentokrát bez snídaně, za ty peníze si můžu koupit snídani, několikrát větší.

Jak jsem se ubytoval, okamžitě jsem šel hledat moře. Naštěstí mi pomohla navigace, protože jsem šel tak trochu jiným směrem :) Prošel jsem se bos po pláži a v moři, škoda že jsem neměl plavky. Od pláže jsem viděl IBIS hotel a šel se tam podívat. Zjistil jsem, že mají o 30EUR nižší cenu a objednal si pokoj na další noc. Pak jsem šel utahanej, skoro o 800km dál než ráno a šťastnej spát :)

3. den (středa 7.7.2010)

---

4. den (čtvrtek 8.7.2010)

5. den (pátek 9.7.2010)

6. den (sobota 10.7.2010)

---

7. den (neděle 11.7.2010)

8. den (pondělí 12.7.2010)

9. den (úterý 13.7.2010)

---

10. den (středa 14.7.2010)

11. den (čtvrtek 15.7.2010)

12. den (pátek 16.7.2010)

---

13. den (sobota 17.7.2010)